Svenska hjältar ♥♥

Snyft.....
 
 
Ser på Svenska hjältar på 4an och man blir ju fullkomligt rörd i hela kroppen!!

Tänk vad många vi kan hjälpa med så lite medel! Tänk att Du kan rädda någon med, ord, handlingar, hängivelse, beröring, omtänksamhet.

Tänk vad viktigt det är med någon som bryr sig!
Jag skulle vilja hjälpa mer än vad jag gör och ja, det är bara JAG som kan se till att JAG gör det!
Men glöm inte att vi är enorma medmänniskor när vi hjälper andra med ett gott förhållningssätt, styrka, lyhördhet, uppmuntran, tid, omtanke, kramar mm.....♥
Jag kan tänka på mitt yrke ibland vad gäller barnen, att det är jag, en av många pedagoger, som har bl a i uppdrag att ge de här barnen, och mina egna såklart, verktyg till att bli stark, våga tro på sig själv, få en god självbild och känna sig betydelsefull! Jag tror att får barn detta kan det ge mycket senare i livet!
Att man har ett livsviktigt yrke råder det ingen tvekan om :)
 
Vi mår mycket bättre och känner oss betydelsefulla när vi får hjälpa andra, som vi känner och inte känner. Det kan vara oerhört tacksamt och uppskattat, ja kanske till och med en livräddare!
 
Som du ger, får du!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Tack för den Kärlek och Omsorg som Du sprider. Tack för din fina blogg.Kram Karolina

2013-01-19 @ 14:14:35
URL: http://bonappetitglamour.blogg.%20se
Postat av: Karolina

Tack för den Kärlek och Omsorg som Du sprider. Tack för din fina blogg.Kram Karolina

2013-01-19 @ 16:46:44
URL: http://bonappetitglamour.blogg.%20se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0