Spännande byte!

 
 
Då är det klart sen en tid tillbaka att det blir jag & en "gammal" kär kollega som får öppna en avdelning på en annan förskola!

Det känns bra och som en riktig utmaning, ska bli roligt & spännande!
Men i början var det blandade känslor. Reaktioner som jag ínte väntade mig kom fram. Men nu förstår jag dem även om det kändes väldigt tungt i början och inget som var "mitt fel"! :( Det tog bokstavligt talat musten ur mig! Jag glömde viktiga saker hela tiden, all fokus hamnade på hur jag skulle "stå upp" för mitt val, förklara mig. Att det var mitt eget val, en chans jag nappade på! Med god erfarenhet i ryggsäcken,  jag kommer närmare hem, bilen kan äntligen få stå!! Så skönt =)
Det är en del i min utveckling, jag har lärt mig massor denna termin som jag kommer ta med mig. Jag är en väldigt flexibel person och har inga svårigheter att flytta på mig och komma in i ett arbetslag. För en gångs skull utgår jag från mig själv! Och ett speciellt känsligt läge är det ju när man är mitt uppe i "småbarnstiden" med barnen på dagis. Har aldrig stressat så mycket som under hösten. Å då mår man inte sådär bra som man ska.... Hoppas jag kommer känna att det hjälper mig lite i och med att jag behöver inte ta bilen, som ibland krånglar, man får ta bussen, hinna hämta barnen, pussla med tider för hämtning, utan har gångavstånd på 3 minuter till jobbet, för en termin iaf ;)
 
Idag blir det lugna puckar, familjejympan stod på schemat men vette tusan om vi orkar! Sedan är vi bjudna på glöggafton hos Figge, väldans trevligt! Får kusinerna busa av sig också♥
 
Kanske hinns det med att göra lite julgotta också! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det låter spännande Eva!! Jag blir lite nyfiken.... Ska du börja på nybyggda i Skönsmon? Med vem? Stort lycka till! Kram från Jenny Å

2012-12-09 @ 18:22:35
Postat av: Malin

Bra att allt har "landat" för dig. Nästa vecka kör vi igång. Du och jag igen!! Kommer gå skitbra och vara skitjobbigt men det tar vi. Mitt humör, ivrigheten och ordningsbiten kontra ditt lugn och din saklighet och alla andra positiva och negativa sidor vi har. Vi ses på Måndag... kollegan

2012-12-10 @ 21:50:39
Postat av: Eva

Malin, javisst kommer det här bli bra! Föräldrarna är positiva (har kontaktat alla), de ser fram emot inskolningarna =) Måndag it is! Laddad till max.....tror jag! ;)

2012-12-11 @ 20:06:44
Postat av: Eva

Tack Jenny! Skickade ett meddelande till dig på fejjan! :) Som du nog förstår så är det jag o Malin som ska arbeta ihop igen, på Enhörningen. Jo, kommer söka till det nybyggda när det är klart....lär ju dröja några år tills dess ;) Kram!

2012-12-11 @ 20:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0