Fint besök!



Idag fick vi fint besök av Figge, Élia & min pappa på eftermiddagen!
Jag skyndade mig att sno ihop en sockerkaka och kokoskakor, godare med hembakt tänkte jag : )
Roligt var det, Élia sprang runt och kikade, ville känna på saker, inspektera, som små barn gör! På blommor, prydnader, theos matskålar. Man fick en liten "flashback" av vad som komma skall senare igen hihi........när en ny liten en ska utforska stora vida världen!

Elliot tycker mycket om sin kusse men har svårt att dela med sig av sina saker märker vi. Han blåhöll sina favvisar, dinosaurierna. Han gav dock med sig efter ett tag och lånade ut en eller två! Élia är nog väldigt förtjust i Ellioten också och skrattar gott åt han ibland! Elliot hade gjort ett armband idag på dagis, som han gav henne, gulligt! ♥


Jag måste säga att det är väldans skönt att få vara ledig! Jag försöker vila när det går. Har förberett det mesta praktiska, tagit upp bebiskläder, gått igenom, tvättat dem plus sängkläder mm. En ny byrå fick införskaffas då vi insåg att vi överhuvudtaget inte hade nån plats att förvara lillans kläder o annat. Nu är det bara spjälsängen som saknas.

Annars hänger jag på lite promenader med gube & barn. Såvida hunden inte ska ut, då kan det bli några gånger. Men känner efter en sådan tur att kroppen blir helt slut. Andfådd och tung, ont i ljumskar och det blir ju inte bättre av alla trappor man ska gå uppför för att komma hem = /
Det är bara att bita ihop, inte långt kvar nu.

Imorgon ska vår lille pudelpuff bli snygg! Har bokat in han på en klippning på Amnis hundhus borta vid krönet men fasen vad det kostar! Höll på att trilla av stolen när jag fick veta priset. Hutlöst! Jag brukar ju klippa han annars men nu är det svårt, tar ju sån tid också. Men blir nog skönt för han att slippa vinterpälsen.






Nu längtar vi innerligt efter en liten minifis att få rå om!! Elliot pratar till magen och klappar den. "Nu är bebisen stor!" Han vill nog också att hon ska ploppa ut snart =)
För första gången frågade han när vi satt i soffan ikväll; " Vartifrån kom bebisen in i din mage?"
"Från pappa" svarade jag. " Jaha" svarade Ellioten som om han förstod hahaha. Gofisen där!

Imorgon har Elliot fått en läkartid på sjukhuset. De ska kolla upp hans svårigheter med bajsningen vilket nu har försvunnit eftersom han går på toaletten. Det var nog det som behövdes. Nu är det inga problem. Härligt att han blev fri det!

Nu ska jag se om jag har en sambo som vill ha sällskap framför tvn!

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Anna, Rasmus o Viggo

Skönt att det ordnat sig för Elliots mage! Härligt för dig att få vara ledig nu och bra att du vilar upp dig inför lillans ankomst=) Jag går bara och väntar på att AC ska få snart! Så spännande att ni ska få så nära varandra! Ha det så jättebra du och familjen! :-*

2011-03-16 @ 10:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0