Kämpar på!

Tjänare!

Är nu inne i v 30 och maggen börjar kännas ganska stor och otymplig. Speciellt jobbigt är det när man ska böja sig. Ta på sig skorna är en utmaning haha.... Man liksom tar ett djupt andetag och sedan håller andan medans man försöker få på sig den där förbaskade skon ; )

Har idag formulerat ihop en ansökan till graviditetspenning. Bara att hålla tummarna att man får möjligheten att vara hemma och vila upp sig innan allvaret sätter igång. Hade ju tur när jag väntade Elliot att få 4 veckors havandeskapspenning och semesterdagar på det kändes underbart!

Det känns i jobbet nu med med mycket böj och lyft och har fått kännt av sammandragningar kväll & nattetid, mest efter en hektisk dag. Icke roligt = ( Man vill ju liksom inte att den lilla ska vilja komma ut i förtid!

Besök hos barnmorskan visade dock på att jag skötte mig :) Bra blodsockervärden, normalt blodtryck, inge behov av järntillskott. Magen har växt mycket senaste tiden och man undrar hur stor den kommer vara på slutet??  Kommer rulla fram :-)


Igår var det dax för månadens tjejmiddag!


  

Värdinnan till vänster och jag & Maggi till höger. På väg hem, nöjda och glada efter en supertrevlig kväll med go` mat & tjejerna!

Idag har jag & pojkarna tagit det lugge hemmavid då Nicke jobbar. Några promenixer blev det, Ellioten var superduktig och höll Theos koppel. Han känns som stora killen nu! 2 timmars vila lyckades vi med också, det behövdes. Sedan svängde vi ihop ett gäng äppelmuffins på eftermiddagen!







Nu sänger jag upp benen på soffan och förundras över hur pass mycket en liten varelse i magen kan hålla igång med sitt kickande och sina volter = ) 


Kommentarer
Postat av: Anna Rasmus & Viggo

Hoppas hoppas du får havandeskapspenning! Vad goda äppelmuffinsarna ser ut, ska pröva göra sådana någon gång..=) kram kram

2011-01-24 @ 15:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0