Känslodalbana





1:a advent står på glänt och jag passade på att adventspryda fönstren
& lite till igår när jag kom hem tidigt från jobbet. Jättefint blev det. Jag har nästan nånting i varje fönster, tycker det är stämningsfullt.

Nicke for upp till Arvidsjaur igår för att tävla. Tyvärr blev det ingen pallplats men tror han är rätt nöjd ändå, det brukar han vara. Tror han tycker det är mest roligt att få träffa alla polare och nya tävlare. Vi är stolta över han iaf!

Ellioten har varit skruttig nästan hela veckan. Vabbade i måndags. Han har haft febertoppar titt som tätt och hosta. Nu har han varit feberfri sen i torsdags. Lite hosta kvar dock. Men sånt kan ju sitta i hur länge som helst. Trött har han varit, somnat tidigt och inte orkat äta men igår och idag har han ätit som vanligt. Vår lilleman är tillbaka : )

Att underhålla Elliot en hel helg är inte alltid det enklaste. Och det är på helgen man, tyvärr måste jag säga, hinner göra alla hushållssysslor. Städa, stortvätta, baka. På vardagarna är jag helt slut efter jobbet, man ska laga middag, gå ut med hunden, kvällsmöten. I ett går det när Nicke jobbar, då finns det ingen egentid, då däckar man lika tidigt som sonen. Och tröttare än vanligt är man nu pga årstiden och graviditeten. Ibland har jag funderat på att man kanske ska byta yrke el verksamhet. Det är verkligen en utmaning att både jobba med barn och ha en egen. Man är inte alltid en bra mamma. Och jag vill verkligen inte att det ska gå ut över mitt eget barn och familj men det gör det . Efter en tung arbetsdag finns inget tålamod, man orkar inte tjata och man är defintivt inte pedagogisk. Jag längtar hem varje dag till Ellioten men man har ju sina dåliga dagar också, man är inte alltid på topp. Att även få rå om sig själv är oerhört viktigt för att orka.

Till veckan ska jag passa på att börja julhandlandet på egen hand, strosa i min takt, och kanske unna mig själv något fint . Nästa lördag har jag tjejmiddag och det ska bli skitkul!!

Får se om vi tar oss på julskyltningen imorgon, kanske för en fikalunch med syskonen & respektive. Så man kommer ut lite. Det är verkligen nånting jag kan längta efter, att få träffa folk och lätta på sig en aning. 

Vi har, trots en känslosam morsa, haft en bra dag. Vi har lekt, grejat,, handlat och bakat lite.



Chokladkola


Har precis sett på "Så mycket bättre". Ett helt fantastiskt program! Värmer varje gång man tittar på det. Och det är alltid lika intressant att få höra allas tolkningar av varandras låtar. I kvällens program tyckte jag DiLeva var sjukt bra när han sjöng! Mäkta imponerad blir man av hur de kan göra om låtarna till sina "egna".

Lilleman somnade sött bredvid mig i soffan medans jag masserade hans fossingar. - "Massera mig mamma, men inte killa!" Innan han slocknade såg vi en bebis på tv som grät. Då sa jag "tänk när vi har en bebis".
-"Det kommer en bebis snart mamma, du får lugna dig lite." Hahahaha, goa unge!!!! Helt riktigt ; )





Älskade unge ♥


Rå om varann!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vilka fina foton!!! Underbart att få ta del av er vardag när tiden ej räcker till i verkliga livet. Kram C

2010-12-02 @ 15:30:52
Postat av: Erika

Känner igen det där med att man inte har nån energi kvar till sina nära. Så kände jag också när jag jobbade och var gravid. Den lilla energi jag hade gick åt helt till jobbet på slutet. Inte kul! Helt ärligt kan jag säga att jag tycker att det var jobbigare att vara gravid än vad det hittills har varit att ha två barn.

Kämpa på,vännen! Snart kommer belöningen. :-)

Kramar till er!

2010-12-02 @ 21:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0