Nu vankas det snart......

SEMESTER!

Och det ska bli såå skönt! Tänk som man väntar på denna tid när man inte behöver passa några tider, bestämma själv vad man vill göra av dagen, vara med sina närmaste, lata sig, resa, göra sånt man annars inte hinner med. Den börjar egentligen på måndag men tar ut den i förskott med lite föräldraledighet.

Röran är nu tom. Bara ett skal. Det känns konstigt men som sagt så var man rätt inställd och förberedd på ett slut. Till hösten väntar nya utmaningar. Ska gå kursen "Att utveckla förskolan inifrån". Blir intressant!

lördag är det en stor dag för bröderna Nordin då vi välkomnar dem över till 30 strecket! hehe..... Stor fest blir det hela dagen med massa folk och massa maaat! Det ska hinnas göra pajer till höger & vänster + annat. Ska bli väldans roligt och vädret ska ju bli mer än lovande med sol och värme så vi kan svettas hela dagen! :-)

Sommaren är här med dunder & brak och lite sommarfint har gjorts på lilla balkongen.

  


Idag kom vår beställda kyl & frys! På tiden, vi har dragit ut på det ända sen vi flyttade in. De gamla var ju....ja jättegamla och höll på förfalla. Det blev inga "flashiga" utan helt vanliga vita. Vi ville inte satsa i några dyra ena då vi inte tänkt bo kvar här i åratal! Men nytt behövdes ändå. Annars tycker jag svarta "vitvaror" är skitsnyggt!



Fin stor magnet att ha på kylskåpet!


Men fy f.. vad jag led med grabbarna som bar upp dessa tunga upp för alla trappor till 3:e våningen ( det finns ju tyvärr ingen hiss i huset )!! Jäklar vad de kämpade. Och så bar de ner de gamla också. Oj oj.. vilket slitgöra!! Å inte kunde man på någe vis hjälpa dem. När de var klara berömde jag dem och tackade dem till tusen. De var guld värda efteråt.

På fredag har vi after work och jag hoppas jag orkar delta mellan all matlagning. Vill verkligen!

När jag hämtade Ellioten på dagis idag berättade jag för han att nu har vi sommarlov och är ledig länge. 

-"Vad vill du göra när du är ledig?" frågade jag.

- "BADA!!!" svarade lillfisen. = ) Å vi som har så nära till Kubenbadet, smidigt! Vår lille E skulle nog kunna bada varje dag ; )


Hej å hå, till sängen vi nu gå!

Godnatt!







 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0