Midsommarfirande!






Vackra Ljustorp!


Medans Nicklas hämtade upp Vera samt sin farmor & farfar och drog upp till Nordanede över dagen, packade Elliot och jag kappsäcken och begav oss, tillsammans med mina föräldrar, till Ljustorp. Solen sken och vädret såg mer än lovande ut!

Vi stannade först till vid Ljustorps blommor för att finna en fin blomma att pryda mormor och morfars grav med. Sedan for vi till kyrkogården och planterade den. Elliot fick äran att vattna graven och han var så nöjd : ) Det var första gången han var där, och ett litet mindre bra samvete satt på min ena axel då det var åratal sedan jag besökte platsen = (
Men fint var det och goda minnen sköljde över mig, hur det var när jag var med min mormor & morfar.

   



Sedan styrde vi raka vägen till farbrors stuga. Hungriga som vi var tog vi oss en fika och lekte lite under tiden grillen började bli varm.


   


Till slut var det grillat m tillbehör på menyn!


   

Tyvärr hade vi inte vädergudarna på vår sida, som hos de flesta har jag hört. Men lika glad kan man vara för det :-)




Min kärlek ♥



Kvällsmys




På lördagen tog jag & Elliot en härlig morgonpromenix till badplatsen. Tyvärr hade ingen brygga anlagts, som vi hade hoppats på.





Solens strilande strålar i skogsbrynet. Sagolikt!


Innan vi åkte hem för kvällen hann det lekas lite till och hjälpa morfar med krattningen. Vår hjälpsamma lille skrutt! Nu är det "Jag kan!" för hela slanten ; )

 


Det var våran midsommar!

So long!






Kommentarer
Postat av: Erika

Härliga bilder! Verkar som att ni hade ett lyckat midsommarfirande.

Kram!

2010-06-27 @ 22:01:19
URL: http://erikabergman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0