Frisörbesök & Boklok!

Äntligen har jag tagit mig för och varit hos frisören! Blev klippning & färgning, och är såå nöjd! Till Hårstudion kommer jag garanterat återkomma :-) Trevliga frisörskor (en av dem en förälder till barn på mitt jobb), mysig salong och bra priser!

Sedan man fått barn har håret blivit rejält underprioriterad! Det har fått kommit sist. Man har låtit det växa och färgat har man gjort själv, med olika utgångar ha ha ha! Ja inte är det roligt att färga på egen hand = ( Massa färg över hela badrummet, när jag är i farten sprätter det hitan o ditan! Nu var det skönt att få unna sig, slippa göra det själv. Jag rentutav älskar att få hårbehandling! Snäppet till att man somnar när man får håret tvättat & fönat är slående. Tycker det är så härligt, de kan få slita o dra hur mycket de vill, jag kan somna iaf! 

Efter det lämnade vi pojkarna hos svärmor & far ett tag för att gå på lägenhetsvisning, en 3:a i Boklokhus uppe på Södermalm. Vi var nyfikna på hur lägenheterna kan se ut i de husen då vi är intresserad när de ska bygga nytt på Sidsjöhöjden nästa år, då av en 4:a. Lägenheten var dock liten men jättefin, ljus och med en helt fantastisk uteplats! Skulle gott kunna tänka mig bo i Boklokhus!! Så himla mysiga : ) 

På sikt vill vi ju flytta härifrån, man känner sig iakttagen hela tiden och verkar inte som Theo trivs heller riktigt. Han kanske känner av hur vi känner och då är det inte konstigt. Visst har man en fin lägenhet men det är ju helheten man ska känna sig trygg med och just nu är det inte så. Vi drömmer vidare!

Har precis sköljt en massa rabarber som jag plockade hos Nickes föräldrar, goda pajer blir det av dem! Tycker om att blanda dem med t ex hallon och jordgubbar, gudomligt

                       
 

Snart är det dax för 30årsfirande! Grabbarna Nordin fyller nämligen och förberedelser ska göras inför det. Kul kul!

I helgen var vi på studenfirande. Elliot tyckte det var skoj att träffa andra barn, som han tog efter, på både gott & ont = / Han fann sig också ostkroksskålen där han blev fastklistrad! Och även en ny favvistjej i Therese, tjejtjusare som han är! Hon blev inte av med honom i första taget kan jag säga hihihi.... Själv fick man pekfingret när man råkade visa sig; " Gå till köket mamma!" = O Aja, bara att inse. Grabben börjar bli "stor"! Och less på sin mor han är......

Nu är det bara två veckor kvar tills lilla Röran stänger, vemodigt =´( Kommer kännas väldigt bisarrt, lite overkligt. Efter 5 år och lite till på stället får man flytta på sig till en liten större förskola i närheten. Vilket i sig kommer bli bra. Man kommer utvecklas och förnya sig, dela med sig av sina erfarenheter och idéer.

Men nu till den stora frågan: VART ÄR VÄRMEN??
 
Hare`gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0