En tripp till storstaden!

Äntligen var det dags! I onsdags skulle Elliot få åka tåg för första gången och som han hade längtat lillsnosen! Det började bra och väldigt spännande : ) Fascinationen var stor! " Det går fooort!"

"På väg!"

Dock smög sig åksjukan på sakta men säkert. Ellioten blev helt överrumplad, stackarn : ( kräktes o kräktes.
Jag befarade att det kunde ske så hade laddat med påsar & våtservetter. Men allt ordnade sig och efter ett tag gick det bra igen. Vi anlände på dagen men fick inte checka in på hotellet förrän på em så vi passade på att luncha på stan. Väl på hotellet, som låg ett stenkast från centralstationen, smidigt, landade vi, tog det lugge och lekte lite.

Sen blev det middagstime! Fann en mysig italiensk restaurang med god mat.

"Mmm goda pinnar..."

Kvällen slutade tidigt, vid 19 däckade vi på rummet ha ha ha....

Rummet

Rummet var väldigt litet men räckte gott och väl för oss. Det hade inga fönster men det blev aldrig varmt i rummet, tvärtom så var det rätt svalt hela tiden!

Nästa dag var det Junibacken som gällde! Det hade Elliot också sett fram emot. Frukosten, som blev rätt kort, en viss liten grabb ville inte sitta still, intogs: KAFFE (ett måste!), gott bröd och inte att förglömma äggröran!

Sedan promenixade vi genom Gamla stan till Djurgårdsfärjan. Värmen var överflödig redan, puuh! Men det var hur härligt som helst att strosa sådär tidigt på morgonen, vi var nog ute vid 9 tiden redan. Gatorna var lugna.

Vi klev på båten

Vi fick gå en bit innan vi kom fram till målet!

Elliot tyckte det var superroligt och lekte läänge! Han fick aldrig nog :-) Vi åkte även sagotåget, som tog oss till Astrid Lindgrens olika sagovärldar, vilka hon själv berättade till. Jag tyckte det var jättebra. Ellioten blev dock mer skrajsen så när tåget stannade tog ledsenheten över men gick snabbt över. Ja, inte konstigt när man även åker genom mörker, otäcka ljud och stora figurer.
 Efteråt tog vi en behövlig glass & fika!

Men summan av kardemumman, Junibacken är ett himla bra ställe för barn! Många spännande roligheter under ett och samma tak! Hit kommer vi definitivt återvända!

I butiken de har där fick lille E välja en sak och så fort vi klev in där fick han syn på Pingu, så en sån blev det ; )

Nästa dag var det dags att åka hem. Ellioten såg än en gång fram emot att få åka tåg, trots hur det gick förra gången. Dock gick tåget inte förrän på eftermiddagen så vi fick fördriva tiden på annat håll. Vi fann en mysig park i närheten där vi tittade på fontäner och busade.

"Åå titta vatten mamma!"

Resan hem gick förträffligt! En aning sen blev tåget men det var ok. Elliot somnade och sov ett bra tag. Och inget illamående!

Lattjo lajban hade vi i Stockholm och huvudsaken var att Ellioten hade skoj, då är mamsen nöjd = )

Hej å hå det var vår lilla tripp!