Veckans äventyr!

Hallåsan!

Fy vad helgerna går fort! En extra dag skulle inte sitta helt fel = )  Men har ju hunnit med lite iaf.
Nicke var ju och tävlade Starke Man i Karlstad hela helgen. Det var visst alldeles för tunga grenar, hamnade på en 9 plats av 11. Nåja inte dåligt med tanke på förutsättningarna och en erfarenhet mer! Vi tycker du är starkast ändå pappis =D

Igår tog jag med Ellioten och mormor till Norra Berget där E fick leka av sig ( och hinna bli envis o tjurig o motstridig ). Elliot ville INTE sluta leka, dvs gå runt runt och åka rutschkana! Men eftersom det var lunchtid och vi skulle passa tiden att åka o hälsa på D & D efteråt så gick vi in o åt. 

                     
      
                                          
 

Elliot i lektagen och med långvantar, suck. Jag verkligen avskyr vantar, finns inga som sitter bra. De hänger o åker av. Men kul hade han!!

Sen begav vi oss till D & Dexter! Han är så fin den goponken! Kolla in hur fotogenique man kan vara då : )

                    

                                                        
Dexter

Tack för fikat!! Måste göras om hihi.....

Sist men inte minst blev det middag hos mina föräldrar. Yammi!

Idag ville morbror och N umgås lite med Elliot så medans han var där så sprang jag och Björn i affärer ute i Birsta. Och tog en lunch på Donken haha. Slår aldrig fel men jag tycker det är gott jag!
Elliot blev glad å se mig senare men blev som ombytt när vi kom hem. Han blev ursinnig o stortjöt. Inget var bra. Stretade emot o sparkade. Tills han inte orkade mer. Å en liten hjälplös mamma satt på golvet o inväntade tills han var klar och till slut kröp upp i min famn å så satt vi där ett tag ; )

Vad konstigt det är ibland, att det blir sådär utan större anledning, fast nånting var det ju säkert men jag förstod inte vad. Fast nog har han blivit bestämd och vet vad han vill. Det han helst vill nu är att gå uppför o nerför alla trappor i huset. Och det kan ju ta sin tid men det är ju samtidigt träning för han. Han älskar att gå själv. Får inte bära.

Som nämnts tidigare så var vi ju till badhuset häromdagen och det var väl lite tumulartat.

Jag hade glömt låset så vi var tvungna att byta om i omklädningsrummet. Jag hann byta på E och halvt på mig när Elliot river ner min parfymflaska som jag bara lade på bänken fram o tillbaka när jag packade upp. Den gick i tusen bitar över hela golvet. Lillstackarn blev såklart rädd o tjöt, jag skyndade mig att ta upp han. Han hann bli nuddad på foten av en glasbit som flög men inge djupt. En som jag känner var där och fick syn på oss och sprang efter nån som kunde ta upp efter oss. Under tiden vi  väntade gjorde E i byxan så vi båda blev alldeles blöt. Oj oj, inte lätt nu eller. Men sen när allt var klart, badades det för fulla muggar. E ville bada i mellanbassängen så vi gick dit men då han inte riktigt kan stå på botten var jag tvungen att hålla i han, vilket INTE gillades! Han blev snortokig. Jag gick med han till plasken igen men där fortsatte han så då blev det slutbadat. Aja så kan det gå. Men han verkade nöjd ändå när vi väl var uppe! En liten fika på land så......

Mm det var mina äventyr det :-) Ibland blir det inte riktig som man tänkt sig......men i slutändan blir det alltid bra ändå!






Kommentarer
Postat av: anna o rasmus

Kul det var att träffas=) Jag var oxå på Birsta med mamma o systrar + lille R igår. Martin fick ju magsjuka på lördag kväll och jag har fått det nu=(



Skumt, vi som pratade om det hos Devrim! Känner mig lite bättre för tillfället, men mår verkligen piss! Martin är som tur bättre så han får ta hand om Rasmus som peppar peppar inte blivit sjuk än. Hoppas han klarar sig! Hör av mig om torsdag. Vad roligt Elliot ser ut att ha på bilderna=D Massa kramar till er!

2009-03-09 @ 14:50:28
URL: http://miva.blogg.se/
Postat av: Erika

Ojoj,det lät som ett turbulent badhusbesök. Man hamnar i massa konstiga situationer när man har barn. ;-) Bara att göra det bästa av det!

Kram på er.

2009-03-10 @ 13:26:14
URL: http://erikabergman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0