Äntligen hemma!

Hej gott folk!

Har kommit hem från en eftermiddag fastkörd i snö.

Jag o Nicke tog en tur på Norra Berget med Theo i koppel o Ellioten i pulka. När vi skulle åka hem kom Nicke på den briljanta (???) ideén att gena över en oplogad parkering. "Här ska provas fyrhjulsdriften!" VANSINNE tänkte jag åk hem NU! Gissa vad som hände...........................................

Alldeles rätt! Vi fastnade, suck. Å där satt vi. Jag gasa, Nicke putta. Inget. En pappa med liten dotter kom till undsättning men tyvärr så fastna den bilen lika snabbt. Å nej! Barnen blev otåliga, Theo satt o skaka o pep i bilen. En tredje bil kom men fick icke loss dem. Jag tog de små med in på vandrarhemmet så de fick värma sig. De var iskalla efter lek i snö. Efter ett tag kom de o sa att de var klart! En fjärde hjälte hade fixat det, prisa han! Innan vi drog hemåt hörde jag dem prata om hur man ska göra nästa gång när man provar fyrhjulsdriften, "då är det bara att gasa!" Karlar alltså, blir aldrig klok på dom! Sen skämtade de o sa att de skulle göra om det nästa söndag, samma plats, samma tid! Höhö, utan barn, fruntimmer o hund då!
Men barnen var vid gott mod, bara jag som var sur på Nicke som i sin tur tyckte det hela var ett sjuhelsikes roligt äventyr!

O jag fråga Nicke vad han lärt sig av det här? Att ha en spade tillhands i bilen! var ett svar. Gaaahhh, vad ska man säga o göra!

Men som plåster på såren he he, fick jag o Elliot pizza, vi var skithungriga o nån mat fanns ju inte klart hemmavid så den satt fint! Eller nja, den sätter ju sig inte så fint bokstavligt talat som en knöl i den nedre regionen på överkroppen då men ändå.........

Apropå knöl (igår fick jag dubbelmage), så var det dags för tjej middag igår hos C! Skitkul var det och jäkla gott käk!

                

                              Fläskkotlett i stark sås, pressad potatis och sallad!

                                               Älskade det! Like it, like it a lot!

Supertrevligt o massa garv, det förgyllde min liv! Tack för allt gott C!
Å tack Björne som satt barnvakt åt mina busungar! Snällt av dig, synd bara att du fick sitta ensam o titta på Melodifestivalen : ( Men uppskattade det!

Såg Melodifestivalen o vet inte riktigt vem jag tyckte skulle få vinna, tycker ju det inte görs några helbra slagerdängor längre, så det är svårt. Men den som vann var ju annorlunda, fast tror inte den har jättestor chans, kanske lite för mycket opera. Äh vad vet jag. Ugglas låt var ju speciell, inte min smak men musiken var fin.

Var på fyndis tidigare idag, innan all äventyr : ) och kikade på byråer o sekretärer. Måste ju ha något att fylla sovrummet med. Men fann inget direkt, en byrå ev som jag vill måla vit i så fall. Har kikat på Blocket med men de jag fann hanns köpas. Fyndade en fin femarmad mässingljusstake iaf.

                                                             


                                                               Tack o hej från mig!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe, ja se karlar "det ligger i släkten iallafall"... tänk att det är SÅ kul med 4-hjulsdrift! man kan tydligen ta sig fram ÖVERALLT med en sån bil, konstigt att dom inte ha provat köra på vatten med den än! haha...

2009-03-16 @ 16:30:41
URL: http://helldorf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0