Tur i oturen : (

Våran vagn gick sönder idag!! Jag blev faktiskt lite fövånad även om jag har varit skeptisk till vagnen, en Teutonia Spririt 3-hjuling. Jag var på väg ner mot stan för att möta upp mina kompisar för en lunch. Som tur är så hade jag tagit mig ner för alla backar, eftersom där man bor är det ju bara utför, och hann komma till gamla Tinghuset då framhjulet gick av!!Jag fattade ingenting först. Elliot låg vaken men reagerade inte, låg där och fortsatte titta nyfiket på allt runtom! Hade jag varit i färd med att ta oss nerför hade jag nog blivit rädd och skitit på mig! Vad hade hänt då? Kanske vagnen hade glidit eller vad vet jag = o Som tur var så var Nicke hemma så han kom och hämtade upp oss. Medans jag & Elliot stod där så kom det fram jättesnälla människor som frågade vad som hade hänt och om de kunde hjälpa till med något. Sådant uppskattar jag verkligen! Det kallar jag medkänsla och medmänniskor! Vi åkte iaf till affären där vi hade köpt vagnen. Där var vi ett bra tag. De sa att vi fick titta på en annan vagn ifall vi skulle få en ny. Vi hittade en jättefin Emmaljunga svart och guldbeige. Under tiden de försökte få tag i leverantören drog jag med E till Birsta o inhandlade några bodyn till E då han växt ur alla nästan. Vi fick låna en sulky till Elliot så vi kunde dra han i något.

Men de fick aldrig tag i karln så vi fick hem en lånevagn iaf! Jag hoppas verkligen att vi får en ny vagn med 4 hjul! För ett nytt chassi eller en likadan vagn vill vi inte ha!

När vi kom hem började jag gå igenom Elliots kläder och lade undan det som började bli för kort och trångt och tog fram sådant som vi fått men inte haft fram då det varit för stort. Nya fräscha kläder!

image11

Elliot med sin gåstol som han sakta men säkert börjar förstå vad han ska göra med. Han tycker om tutan iaf. Den låter roligt och smakar gott också= )

image12

Mat är alltid gott....eller nåja för det mesta. Jag höskes och gör grimaser när mamma o pappa ger mig pasta o kyckling eller dillkött...blääää.

image14

Jag vill ligga på mage nästan hela tiden. Å jag har börjat åla.....bakåt. Ibland kan mamma o pappa finna mig under bordet eller borta vid elementet!

I morgon ska vi på Öppet Hus o sedan på Kent konsert!  Ska bli skitkul! Farmor & farfar ska vara barnvakt. Det kommer gå bra det! Trevlig helg på er alla!! Ät gott och ta hand om varann! Buenas noches!






Kommentarer
Postat av: Anna

Gud, vilken otur med vagnen! Vilken tur dock att ingenting hände med Elliot! Håller tummarna att ni får välja en helt ny vagn=) Å, så söt, fin , gullig, snygg han är Elliot:) Puss på er och ha det så kul på Kents konsert imorgon! De är ju superbra!

2008-03-07 @ 23:24:37
Postat av: Maria

Oj, vilken mardröm det kunnat bli med vagnen! Jag är glad att Elliot klarade sig! Vi har precis beställt vår vagn nu till vår lilla knodd och det blir också en Emmaljunga och den heter Sport Classic. Är det måtro en sådan ni funderar på, men vi valde färgen Jungle? Kram

2008-03-08 @ 09:41:58
Postat av: Devrim

Hallå darling :)
Det är som du säger tur i oturen, att allt gick bra och lilla sötisen klarade sig oskadd.. Så stor han har blivit och så fin. Gåstol fasen roöligt.
HA en bra och trevlig helg för det ska jag ;)
Pöss pöss

2008-03-08 @ 10:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0