Rött, kladdigt...ja ja inget förhastat nu!

Det är INTE vad kanske några tror...= o Igår testade Big papa (alias Nicke) o jag att göra Elliots fot-och hand avtryck i fingerfärg. Det gick....som det säkert bara kan gå med en 6 månaders baby!!! Fan jag hade nog en liten FÖR stor förhoppning om hur det skulle gå o bli = / Kladdigt som tusan, färg på ALLT o ALLA! Elliot undrade nog vad tusan morsan o farsan sysslade med =  o Han ville inte vara stilla...såklart! Vred o hade sig. Pedagog som man är o yrkesskadad(!) började jag förklara med lugn o ljuv stämma att mamma vill ha Elliots fot-och handavtryck o rama in o hänga upp på väggen för mamma vill göra en "Elliotvägg" med fina bilder på han i fina ramar bla bla bla.... Han fortsatte bara titta på oss toknissar :  )

Det blev till slut 2 st avtryck som blev bra. Ja faktiskt riktigt bra trots en sprattlande liten E =  ) Se här!

image38

Sött va? Hans hand ser ut som en stor tass hi hi hi

Idag var jag på stan med Anna o Rasmus o hennes 3männing o käkade lunch. Alltid lika skitkul att träffas o snacka om allt mellan tår o hövve = ) O träffa lille snygge Rasmus som skrattade o snicksnackade lite :  ) Efteråt inhandlade jag några saker till Elliot;

image39 Ett par fina mockisar!

image40 2 gulliga färgglada ramar vilka jag tänkte sätta in svartvita kort på Elliot o hänga upp på "Elliotväggen" :  )

Det blev även en pipmugg som han nästan på en gång förstod hur han skulle göra med;

image41 Oj muggen ser gigantisk ut! Först smakade o bet vi på den såklart för det gör man ju med allt nuförtiden = ) Sedan blev det några klunkar.

See you later alligator! Omfamningar från mig till er/Eva





Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för en jättetrevlig dag på stan! Å, nu får jag ju se hand o fotavtrycken, jättefint ju=)Vad duktig han är lille snyggingen som förstår hur han ska göra med muggen! Lyckat köp! Ramarna oxå för den delen, SÅ fina färger:-) Puss på er!

2008-03-25 @ 23:40:54
Postat av: Ann-Cathrine (Ankan)

Va kul att göra hand och fotavtryck, vi gjorde det i lera när L var riktigt liten och det var alls lätt.. Men kul att ha nu! :o) Hoppas att allt är bra med er! Kram Ann-Cathrine och Lukas

2008-03-26 @ 10:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0