Julmarknad

Längesedan nu!

Är ganska intensivt nu med att få i ordning i alla rum ihop med julstök så tiden är knapp att hinna sítta och blogga men försöker iaf : )

Idag var jag med mamma på Norra Bergets julmarknad. Det är en stående tradition för oss  och lika mysigt var det i år! Köpte blåbärsglögg, saffransvaniljbullar till Nicke o jag fann STORA "bollar", ätbara sådana hihi. Vid ett stånd hade de massa olika; pistagebollar, 88:an ( chokladboll med nötter på ), arraksbollar m fl, i dubbla storlekar! Köpte dessa tre iaf så man har nåt att snaska på i veckan när man inte har kommit igång med någe bak än. Har endast smakat på pistagen, den var sådär, lite väl söt i smaken men ok.

                

Igår var det Ikeabesök ( jag vet, man ska Inte åka på en lördag för det gör alla andra också men ibland knövlar man ihop den tanken å kastar iväg den och drar ändå o armbågas o står tjugoelva timmar i kö.......) men det vi prompt behövde mest fanns ju såklart inte, synd. Men lite inhandlades och lite impulsshoppades; gardiner till Elliotens rum, lampskärmar som inte passade med lampfötterna vi har, suck, matbordslampa, hallampa, ljus, en gran o pynt. Å pyntning är vad vi gjort ikväll. Jag och Elliot tog fram granen o klädde den.....eller ja jag gjorde det. Elliot han gick faktiskt bara runt granen hela tiden. Ja han fattade galoppen på en gång med dans kring granen ha ha ha, utan att vi har gjort det förut. Såhär blev den till utstyrseln iaf!

                 

Mmm jag fick snabbt ändra min pyntstrategi då Elliot gick och drog i kulorna så hela grannen höll på att falla så därav inget pynt längst ner = ) Klåfingernisse där!

Vi dekorerade balkongen med denna fina stora stjärna, blev jättemysigt!

               

Så nu har man infunnit lite julmysighet, nu återstår bara göra färdigt julklappsköpen och bröd-och kakbaket.

Hann även med ett biobesök igår; "Twilight". Ganska bra film med en väldigt fin kille i huvudrollen, ingen aning vad han heter okänd för mig, men ögongodis var han hehe!!

Min lilla fisunge har fått nya intressen iom flytten, b la att tömma alla kökslådor på saker ( inte bra, MÅSTE sätta spärr på lådorna NU! ). Här har han hittat alla påsklämmor tidigt en morgon!

  Kolla in frillan!

 "Tagen på bar gärning!"

 Hm kan ju vara ett sätt att lära sig alla färger kanske.....

En dag när husse gick iväg började en liten svart lurvig kille storgråta! Han sprang genast och tittade vart husse möjligen tagit vägen.

 "Var e du?"

 Snyft snyft

Ja han är så hussekär minsann, matte duger bara ibland : D

Imorgon blir det åter Ikea för att handla några saker som kommit in, sen en fikapaus tillsammans med mammorna och barnen o D! På kvällen kommer vi och grattar M som fyller år!

Ha en mysig andra advent!






Kommentarer
Postat av: Rasmus o mamma Anna

Halloj=) Ska oxå försöka hinna skriva lite blogg ikväll, man har ju så mycket nu så jag vet man hinner liksom inte:( Skoj att ses en stund imorn! Vad rolig Elliot ser ut när han "organiserar om" i köket;) Lille R har dille på korgarna med toapapper + annat på vårat badrummsgolv. Måste skaffa en hylla snart=P Ses imorn!

2008-12-07 @ 21:43:40
URL: http://miva.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dåligt smarrig bollarna såg ut då!!Hehe, har ett kort på Frazze när han står precis som Theo i fönstret..ser väldigt roligt ut! :) och lillgrabben är på upptäcksfärd i kökslådorna, måste ju kolla om det finns nåt skoj där ju!

Trivs ni bra i lägenheten då?

2008-12-08 @ 18:01:41
URL: http://helldorf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0