Granar, hjärtan, stjärnor.......

Idag blev det pepparkaksbak! Så julbaket börjar röra på sig : )

Här är Elliot beredd iklädd ett gulligt matchande förkläde! Lillgubben har haft lite otur hela dagen. Ramlat och fått sig några törn och horn i pannan = ( Då är nappen trogen tröst!

                

Han fick sig en kavel och deg men kaveln användes till att vifta o banka med och degen var ju mjuk o luktade gott så den slank såklart fort ner i kistan! Mumsigt!

                                        
                                      

Lillgubben panna kantas av sår och bulor. Och kvar är pricken på ena kinden ända sen i somras!! Kan inte förstå varför den inte går bort! Först var det ett myggbett men det har suttit ihärdigt där och försvinner inte o den blossar upp ibland.....konstigt.

Morbror Figge var o hälsade på och då passade vi på att ta en promenad och Elliot åkte pulka!

                      

Vi vet inte vad han tyckte om det, såg mest ut att sitta o fundera på vad som försigick kanske. Inte en min visades på hela rundan :D Fällen skulle han sitta på men då gick inte det lilla bältet runt han så den fick ligga på istället.
Alla dagens olyckor tog nog musten ur han stackarn!

Igår var Nicke på julfest och jag var till min mamma o pappa o käkade hur god mat som helst! Storknade! Figge kom o vi tittade på gamla inspelade filmer sen vi var små ha ha o fick nostalgitrippar! Kul : ]  Men som tur var så var man inte med på så mycket, o när man var det så såg man inte så jäkla glad ut. Var nog en riktig muntergök som  tonåring. Stöddig o stor i käften ha ha ha. Mina bröder däremot var ena pajaser!

Nä nu måste jag kolla om jag hittar någe enkelt recept på potatissallad som jag ska göra till julfesten. Vi blir mer än 10 familjer!! Fan inte klarar jag av att göra till så många, det blir kanske köpt iallafall =P eller hälften hälften..........

Vi ses imorgon tjejer o kidz!

Slumra zzzzzött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0