Dopparedan på intåg

Då stundar snart juletid! Det är så mysigt med snön, mörkret o ljusen.  Häromdagen gjorde jag ett eget, väldigt enkelt, komponerat ljusfat som blev såhär;

               

Passade fint på bordet.

Det är synd att man inte hinner blogga lite oftare för mitt minne sviker mig varje gång en vecka går. Jag kommer fan inte ihåg vad jag gjort! Ja inte allt iaf. Igår kom brorsan o tjejen på besök o lunchade med mig o Ellioten sedan på kvällen dök M & D upp o vi grävde oss bland massa gotta och snackade loss : ) Elliot var som Duracellkaninen! Uppskruvad o gick inte att stoppa! Han var överallt, klängde på M & D, hoppade i soffan, sprang runt med kaka i högsta hugg hahaha. Hade inte ens tid att dricka välling innan läggdags. Då tror jag man har som roligast när den annars brukar vara favoriten på hela dagen!! Men till slut somnade han som en stock!

Farfar kom å hämtade Theo på em. Elliot blev skitglad! Alltid lika roligt när farfar kommer! Men desto mindre roligt när han går. Strax efter skulle brorsan åka o då kom krokodiltårarna! Hua, det var jobbigt.

                                     

Nuförtiden tycker E väldigt mycket om att få låna pappas Ipod med hörlurar o lyssna o digga!

               

Lady Ga Ga:s Let`s dance poppar mest i dem där!

I fredags var jag bort en sväng på jobbet o tackade av Ida som jobbat för mig. Börjar kännas lite nu. Räknar ner dagarna. Fick även en liten julgåva av chefen. Duschcreme o bodybutter från Body shop. Luktar förjäkla gött!! Blir nog en stående favorit!

Sen på kvällen var jag på 50års firande av min ena kollega, kul! Mycket gott att äta o mycket skratt o flams.

Annars har veckan kantats promenader, hälsat på hos E:s farmor & farfar resp mormor & morfar. Tog en kvällsfika på Barista utan barn, det var faktiskt riktigt skönt! Bakade mandelkakor igår.

                                                    

Idag blir det en em hos mormor, tar med pulkan å ut å åker i finvädret.

Ha en härlig söndag!






Kommentarer
Postat av: Erika

Tack så mycket för det fina julkortet! =)

Ja,nu är det verkligen nedräkning till julafton. Mysigt! Jag har dock några klappar kvar,som vanligt ska man springa runt i sista minuten. ;-)

Kram på er!

2008-12-21 @ 12:48:57
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Anna o Rassi

Tack själv för jättefint julkort=) Vi ses nästa år=P Puss på er och ha en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

2008-12-21 @ 13:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0