Höstnytt!

Vill man inte alltid få till det lite mysigt såhär inför de mörkare dagarna. Jag kände så och tog med mig Elliot och bror B på Ikea å handlade lite nytt. B la nya blommor i fönstren, kuddfodral till sängens kuddar, handdukar, stolsdynor och en fin röd potta till Elliot. Ja inte för att jag tycker det är dags att lära han sitta på den än men tyckte den var fin!
                
                       

Det finns mycke fint på Ikea som man vill ha. Skulle vilja ha en helt ny möbelstil men det får vänta till en senare tid! När man börjat jobba igen o åter kan spara.

Dagen kom som jag tyvärr fruktat...........då "snosen" ska försvinna för gott! Å det har den gjort = ( Elliot är inne i en period (hoppas jag det bara är iaf!) då han kastar ALLT i sin väg; mat, nappar, strumpor. Å lilla söta elefantsnosisen...hann inte se när han gjorde det men nu ligger den ensam o övergiven nånstans ute i Stora vida Birsta!! Snyft snyft. Har provat ge han en annan snuttefilt vi hade här hemma men han bara ger den en frågande tom blick o häver iväg den med väldig fart. Nåja han klarar sig säkert utan nån. Somnade gott gjorde han iaf när vi la han.

Tidigare i veckan var vi på Barnkliniken med E för undersökning ang hans tröga mage. Gick galant. Inget gnäll eller gråt. när de tryckte o klämde. Inte heller när de stack i hans finger några gånger. Han busade runt, lekte med dockor o annat där så idag fann jag en söt "dockbebis" som han ska få när han fyller år.
Dock när de tog blodprov på han var jag tvungen att hålla fast han o det gillades inte. Slingrade sig som en orm så både son & mor såg ut att ha varit med om en liten massaker 
=P  Sen fick han plåster som han inte heller tyckte om. Det skulle bort fort som attans! Ni vet barn o grejer o kladd på fingrarna...ahhhh! Går liksom inte alltid ihop : )

Ja då är det snart dags att förbereda inför E:s 1årskalas! Ska sätta Nicke på tårtbakning he he. Själv ska jag göra lite småkaksbak. Presenter har inhandlats. Sprang till förrådet för jag kom på att där fanns några böcker som vi köpte på förra årets rea så de ska han få. Men först är det en liten svart lurvas som fyller år nämligen 3 år (21 år i hundår) den 2 sept. Å han går inte lottlös heller :D Får lite tugg-o leksaker.

Har funnit mig ett par gummistövlar nu! Billiga blev de då de fanns på rean. O jag kunde ha dem!

                                                           

Glad att de passade efter alla stövlar i raden man provat. Mm lite ridstövelaktiga ser de ut att vara men jag tyckte de var snygga!

Var o letade mössa åt E o fann den här supergulliga på Pirum parum i Haga där vi hade presentkort.

                          


See ya! Huggies 2 U!





Kommentarer
Postat av: Anna

Nä, har "snosen" försvunnit:´( Vet hur tråkigt det känns. Willy försvann ju oxå:( Jättefina grejer du köpt! Har sett de där pottorna, de är supersöta=) Ska oxå köpa en till lille R i framtiden.. Skönt att du fick tag på gummistövlar! Ska ge mig ut på jakt efter ett par jag oxå. Gullig mössa, Eliot ser ut att gilla den hihi Hur har du det på ons kväll? Ha inte smsat alla än, men tänkte om du + de andra vill komma på fika?? Pussipuss!

2008-09-01 @ 13:14:50
URL: http://miva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0