Hård och svart med klor!

Jo man kan ju nästan tro att det är en beskrivning på en själv =P Visst händer det att man är hård, ilsken o drar fram klorna när det är någe galet. Men i det här fallet är det kräftor jag menar!

Har varit i stugan i helgen och fiskat kräftor för första gången. Ganska kul faktiskt även om jag avböjer mig för att äta de små liven! Inte så förtjust i dem. Men som sagt så var det intressant att se hur det går till. Burar som läggs ut. Sen i början åker man ut ca var 3:e timme o vittjar, checkar läget. Se om det "nappat". Å så håller man på.

Kräftkok med en Nicke i vintermössa! Hm.....ok att det börjar bli lite halvkallt men en pälsmössa??

      

Kräftorna blir röda så fort de stoppas i kokande vatten. Å de kokas i bara några minuter.

Lite bilder på go`Ellioten!











Varit på Selångers marknad idag. Drar mig varje gång för att åka dit, det är ju såå packat med folk. Men det gick rätt bra ändå med vagn o allt. Fyndade lite; raggsockor o vantar, halksockor, tshirts m text, tallrik till E.

Ja just ja, Elliot stod alldeles själv, utan att hålla i sig i nåt, för första gången i helgen : ) Reste sig upp och vips så stod han där o höll balansen...i 2 sekunder hihi. Men vad stolt jag var! Sen gjorde han det igen. Ja snart kanske man har en kille som kutar runt här på sina fötter istället för på knäna, eller!! Förr eller senare ja......

Imorgon tänkte jag ta mig upp på Bvc o mäta o väga lillgubben. Var ju så längesedan, man är ju lite nyfiken hur mycket som hänt. Sen blir det lägenhetsvisning.

Ha det bra till veckan! Det ska vi försöka ha. 


Kommentarer
Postat av: Erika

Åh,han är så söt!! Elliot alltså. ;-)

Duktig han är som står själv. Nu går det nog undan så snart kutar han runt som sagt. =)

Kram på er!

2008-08-17 @ 21:58:56
URL: http://erikabergman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0