" Fett med grejer "

Hola mis amigos =D

Ja då hann jag ju se typ mindre än hälften av "När o fjärran" med Dogge. Mitt minne är så bortblåst som det kan

bli....ahhhh. Ville ju INTE missa..... Men iaf så var han på   å där har ju vi också varit!! Så tyckte att det skulle vara intressant att kolla.

Isla de Margarita är verkligen ett ställe jag rekommenderar!! Vackert m mycket grönt, mysigt, trevlig befolkning, gott käk, go bira! Härligt havsvatten med asroliga vågor! Gissa vad man gjorde direkt efter en Stor frukost, jo sprang ner till stranden o "brösta upp sig" mot vågorna! Så jäkla kul = ) Det blev även mycket slapp vid poolen med goooda drinkar. Guu vad jag längtar tillbaka!!

Spännande tripper tog vi ju också. På Orinoccodeltat åkte vi båt, bodde längs floden i bungalows. Fiskade piraya, tyvärr ingen firre på pinnen för min del : (  Åt de fångade pirayorna till kvällsmiddan. Ganska gott faktiskt. Gick i djungeln vilket jag dock inte har så mycket minnen ifrån då det var så djävulskt med mygg så det enda man gjorde var å fightas med dem, slogs hejvilt.  Fasen de tog sig in överallt eller bet igenom kläderna....uuuhhhhh....HATE! Man var inte vacker efteråt...

Vi hälsade på indianfolket med sina jättefina hantverk som lever längs floden. Vi köpte lite av dem, bla halsband, träbåt, skål. Åkte ett litet propellerplan över världens största vattenfall, Angel falls. Skithäftigt!!! Men urk vilken flygtur....man var vitare är en zombie efteråt....om det nu är möjligt. Här är en bild på fallet, dock inte vi som tagit den har inte lagt in kort på datorn från den resan.

                                  

Häftigt va?!

Vi badade även under mindre vattenfall. 

Besök på en stor marknad gjorde vi några gånger. Åkte även till ett "köpcentra" som dock stod halvtomt.

Sist men inte minst badade vi med delfiner!! Så jäkla sköna djur! Ack ack så hade Nicke o jag rumsbesök av icke lika behagliga djur, nämligen "cocorachas"!! Alltså dessa;

                                               

Ah fy f_n.....hallucinerade t om på natten att jag såg dem på väggen.... Not MY friends!

Förutom de små rackarna var resan helt FANTASTISK! Eller som Dogge sa på slutet " Som bomull för själen"! 


Nu på em var vi och träffade Nickes kusin som fått en liten tjej. Elliots tremänning Idun! En riktig sötnos!

                         

Elliot fann sig även en "kissemiss".

Uj uj vad det regnade idag. Trots pissvädret tog jag mig ut med E i vagnen som störtsomnade. Skönt med lite luft ändå. Hm snart dags att söka dagisplats. Läste i ST att det råder platsbrist här i området. Lär ju bli pendla som gäller... 

På lördag är det dags för lite, jag sa bara lite, partaj : D Blir träff hos K först sedan en krogsväng, kommer kännas ovant ( nästan 2 år sedan säkert sist) men ska bli kuuul! Ser fram emot!

Buenas noches!!!







                       












Kommentarer
Postat av: Jenny

vilken gullig bild du fick på Idun!

2008-08-28 @ 19:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0