Surt o grinigt....

folk har jag ju så jäkla svårt för! Eller när folk hela tiden måste kommentera saker man säger eller gör, suck. Nu vill jag inte låta som en gnälltant men..... Ibland är det bara skönt att få bara VARA och göra utan en massa "bedömning". Alla är vi olika! Gå efter sunt förnuft o goda råd som passar en själv.
 
Iaf så tog jag med Elliot o Theo o tillbringade dagen hos min mamma o pappa. Vi var ute på några härliga promisar i solen! Första svängen var mamma ut med Theo själv å när hon öppnade ytterdörren stod där en man som hade besökt grannen. Theo blev väl lite rädd o skällde till. Då säger gubbf_n; "Är ru inte tyst så stryper jag dig"! Å stirrar svart på Theo. Jag missade det precis när jag ilade dit för att se vad det var. Mamma blev arg o sa att han är snäll, bara blev lite rädd han slutade ju skälla. Hade jag hunnit hört vad han sa ja då vet jag inte vad jag hade slängt ur mig, grrrr!!! Mamma berättade det efteråt. Ok om han blev rädd, det blev de ju båda två men man behöver väl inte kasta ur sig nå dyligt!!! Grymt! Hemska man!!

Ellioten lille är snorig o täppt o hostig =  ( Jobbigt för han, det blir inte långa nätter. Ligger o vrider sig, vill ju helst ligga på sidan men när han rör på sig hamnar han ju på rygg å vaknar. Har tagit fram "slangen". En nässug som kanske inte är den roligaste kompisen =  / Men den är jättebra att få bort en massa snor. Dock så gallskriker E varje gång , så det ekar i hela huset säkert....... Aja han är förhoppningsvis på bättringsvägen för han är inte lika snorig o har ingen feber. Har börjat borsta de små sockerbitarna han har börjat fått. Mest intresserad är han av att  få käka upp lille skutt tandkrämen hi hi.

Funderar att dra ut till Ikea i morgon å inhandla lite smågrejer som skulle behövas här hemma; mindre korgar, ostkupa, grytvante, vas. Får se får se....

Såå härligt utomhus nu! Äntligen är värmen på väg. Längtar till man kan sätta sig uppe på altan o käka eller bara sitta med en bok medans Elliot sover i vagnen. Fast det får bli lite varmare först.

image106 Theo på balkongen hos mormor o morfar. Favvoplatsen! Överblick från 7:e våningen, ahh!

Några fler somriga bilder på vår gosekille!

     

Nu hoppas jag solen stannar hos oss!   Ha d bra!! / Eviz





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0