Nytt åk!

Nu har biltokige Nicke köpt ny (begagnad) bil  :  )  


En volvo V70, vinröd. Smidig att köra o fin till det yttre. Har lite svårt med den ljusa skinnklädseln, gillar när det är mörkare. Men jag vänjer mig nog = ) Det är iaf en bra säker bil med större bagageutrymme så nu får vi plats med både vagn OCH annat! Förut hade vi en mindre Audi som vi nästan fick knuffa in vagnen i, inte bra..... Det blev fula repmärken på karossen och man var halvt svettig innan man fick ut den.
Men vi har redan hunnit bli besviken då den inte gick igenom besiktningen :  O Lurendrejeri! Trodde att sådant skulle vara gjort innan man säljer en bil. Aja det ordna sig iaf...

ÅÅ så härligt det är med värme! Nu längtar man till sommaren! Då skulle jag vilja sitta o ha utsikt över nåt liknande........

image137

Jag Älskar vattnet!! Nu vill man utomlands, Thailand vore inte dumt eller Brasilien. Förhoppningsvis blir det kanske en resa långt framöver när man börjat jobba igen o har pengar o kan spara igen. Nu är det inte mycket till övers    = (

Men ska inte klaga, är ganska berest ändå; 

* Österrike- ca 10 år, blev förtjust i pappas arbetskollegas son som var 6 år äldre ! Men han brydde ju sig inte om nån liten snorvalp såklart ha ha. De åkte med oss dit i 2 veckor där vi bodde på ett värdshus. Jag o Figge turades om att vara sjuk. Magsjuka. Det var nog därför de skuffade in oss på samma rum så de slapp bli smittade! Ja vi var inte en fröjd för ögat =  ( Kunde inte åka nånstans, kräktes så fort vi åkte bil. Så varmt...... 

* Frankrike- En weekend med pappa o Figge. En tur upp i Eiffeltornet, häftigt!! Vilken utsikt! 

* Turkiet- 2 veckor med mina kompisar som kommer därifrån. Skitkul resa med MYCKET garv o tok he he. Kommer ni ihåg på taket eller vid hamnen =  ) Majskolvarna! Bodde i deras då tvåvåninghus. Sedan hos era kusiner ha ha ha. Toaletten!!! Glömmer aldrig! De hade en toalett med ett hål i golvet. Man fick ta på sig tofflor när man skulle stå där o sikta, fy fasen! Det gick Aldrig! Det tog stopp  =  / Men oförglömligt!! Skratta så vi dog!

Spanien- Ett försök till utlandsjobb! Jag o M åkte ( under fel säsong dock) o provade oss fram men inget napp. Tog till slut en impulstripp till Mallorca där vi hade hur roligt som helst!! Kommer du ihåg?? Kvällen innan vi skulle åka hem....då vi hade det som roligast. Ute på en krogrunda, mycket gratis dricka o dans sedan hem på morronkvisten. Å kommer du ihåg alla långhåriga tyskar i string, urk!! Ingen vacker syn asså!!! Å när de blev misstänksamma mot oss på hotellets restaurang om vi egentligen hade helpension, vi åt ju så jäkla mycket, missade ju inte en måltid ha ha ha!!! Trodde nog vi snyltade....

* England-  Ännu en weekendresa med pappa o Figo! Besökte Madame Tussauds vaxkabinett, skoj! Många kändisar. 

* Egypten- Nickes o min första gemensamma resa. Blev väl ingen hit direkt men en upplevelse! Drog på äventyr ut i öknen. Åkte fyrhjuling på sanddynorna, besökte beduinläger, såg solnedgång bakom sandkullarna. Såå fint! Men sedan var det nog med det roliga. Låg 3 dagar innan hemgång på hotellrummet. Eller rättare sagt på toan. Kunde inte äta. Blev helt matt, bara kräktes. Nicke fick kontakta läkare som gav mig antibiotika men innan det försökte han få in en nål i armen men förgäves. Kommer ihåg att jag var helt slut, grät. Å han sa på knagglig engelska " Why are you cryin? Why are you cryin?" ................jag fortsatte  =  ( Men sedan hux flux kom jag upp på benen o drog ner en sista sväng på playan för att hinna få en liten bränna iaf hi hi. 
Glömmer inte heller när jag var inne på en väskaffär o prutade o blev utslängd!! Så går det!

Venezuela- Svärmor bjöd med oss hit när hon fyllde 60!!! Hur snällt som helst! God mat, mycket badande i vågorna, ja det var skitkul!! Bodde i bungalows, besökte indianer, såg Angels Falls, världens största vattenfall, från ett 12 mannaplan som var vingligare än vingligast! T o m piloten blev åksjuk! Såg häftiga djur, fast kackerlackorna på rummet var inte lika häftiga, de var rent utav äckliga!!

* Grekland- Hit åkte vi gänget som jobbade med då kvartersteaterns Sound of music. Gott käk, Tsatziki!! Snygga greker hehe. Mycket skratt! 

Ja å så har det blivit några turer med färjan över till Finland, Danmark o nån biltur till Norge =  )

   Ha det!!! Hug hug!/ E









 

Kommentarer
Postat av: Meral

Jag glömmer inte våra resor ihop=))) Kul som bara den hade vi. Mallorca, glöminte nattklubben där med "uppträdande" och massa tyskar. hhahahahhahahahhahaha. Det var tider det.

2008-04-30 @ 11:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0